ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


Heft MR/2000

Child and adolescent purchase decisions

Julia Fauth

Abstract
This article is based on the findings of a study carried out by the Chair for Economic Sociology at the University of Bonn as part of a promotional project. 3307 children and adolescents were surveyed in all 15 countries of the EU on their environmental and consumer behaviour. Excerpts illustrate interesting findings relating to the areas of purchase decision behaviour of young consumers. Priority is given to questions on behaviour towards information sources, the influence of previous discussions on purchases as well as who is chosen as a shopping companion and typical selection criteria for consumer products. The international scope of the study makes it possible to identify significant relationships by culture, as well as by age and gender. For example a gender stereotype for boys is that they are much less likely to ask somebody for advice before making a purchase, do not want company when shopping and are least likely to gather information beforehand. By contrast, an important cross cultural difference is that families in Southern countries wield much more influence on the purchase decision process than in the North, where the peer group is mort important.



Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de