ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


p&a international market research 2/2012

Customized Choice Models - An Approach for the Healthcare Market

Katrin Dippold and Andrew Douglas (GfK)

Abstract
The healthcare and pharma markets show industry specifications where normal conjoint approaches are stretched to their limits. This includes physicians making decisions for a variety of patients, or stakeholder groups influencing each other’s decision processes. These problems cannot be tackled with standard conjoint approaches but require more broadly defined choice experiments. This article gives guidance on how to develop models which take these industry specifications into consideration and therefore allow one to gain deep insights into the decision making dynamics of the healthcare market.
 

The Authors

Dr. Katrin Dippold is a marketing science specialist at GfK SE with a focus on the healthcare market. Beforehand, she was a research assistant at the department of Marketing at the University of Regensburg.
Andrew Douglas, Senior Vice President, is the head of GfK’s US marketing science department for the healthcare sector. He holds a B.S. in Biological Psychology from Colorado State University, a MS and a Ph.D. in Developmental Psychopharmacology at Binghamton University.

 

Nähere Informationen zur GfK-Gruppe finden Sie online im p&a Handbuch der Marktforschung. Firmenprofil >>



Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de