ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


p&a international market research 2/2012

Home & Household Reconnected – A Holistiv View on Female Purchase Decisions

Christof Pins and Judit Drimal (GIM)

Abstract
Women as female head of the household typically have high purchasing power for the whole family, especially in the broad consumption field of home & household. But their purchasing decisions can only be fully understood with a holistic view at the overall system. Contextualization and consideration of cultural values, family routines and cross-category decisions can help to broaden the research and marketing perspective. Re-connecting different household categories and actors in the household provides inspirations and emotional insights beyond classical stereotypes.

The Authors

Christof Pins, Dipl. Psych., studied in Bonn and Berlin. Being in market research since 2002, he joined GIM Gesellschaft für innovative Marktforschung in 2006. As Senior Research Manager at GIM’s Berlin branch he oversees international qualitative research projects in the field of home & household with a focus on various FMCG categories. He also coordinates GIM’s longstanding activities in the field of ethnic marketing research.
Judit Drimal, Dipl. Psych., studied in Berlin and Mannheim and is Senior Research Manager at the Berlin branch of GIM Gesellschaft für innovative Marktforschung. Since 2001 she has been working for different market research institutes and manufacturers before joining GIM in 2008. She steers qualitative market research projects in different household-related categories such as FMCG, interiors or domestic appliances.

 

Nähere Informationen zur GIM finden Sie online im p&a Handbuch der Marktforschung. Firmenprofil >>



Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de