ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


Market Research 2001

Packaging research revisited

Dirk Frank and Wulf Schlund

Kurzfassung
Packaging is one of the most important marketing instruments. As an essential part of the marketing mix it deserves the same level of attention from a brand manager as advertising, pricing and the product itself. There is a lot of pack testing methods: from qualitative explorations via communication tests in a competitive context, impact tests, diagnostic shelf tests (studio and in situ purchase simulation) and there are tailored combinations of these methods. In the area of pack design, the multimedia technique allows traditional research techniques to be greatly enhanced by showing or even creating new three-dimensional packs on the screen. With either plain physical packs or fully labelled branded products, rotation, allowing reverse labels, usage instructions and other details to be studied. With the computerised appraoch, all of the cost, timing and other problems of making and transporting pack mock-ups are avoided.




Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de