ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


Market Research 2001

Practical internet research

Peter Diem

Kurzfassung
From a practical point of view, (commercial) internet research is divided into two big fields of activity: research about the web and research via the web. To find out about the size and structure of internet markets, conventional CATI or face-to-face research is used. "Monitors" describe penetration, demographics and basic consumer behaviour. To determine the exact audience sizes of websites, meter panels are being used which, however, pose the problem that out-of-home web use is hard to measure. An alternative are recall studies which are less precise but more comprehensive in that they include at-work use. website usability is being tested with the help of pop-up surveys, CAWI interviews or one-to-one laboratory tests. Research via the web comprises ad hoc and continuous research on a variety of subjects, especially topics with a high internet affinity. Online focus groups are slowly emerging also in Europe. Within the next few years, quantitative and qualitative internet research will not supplant but supplement conventional market research.




Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de