ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


p&a international market research 1/2013

Using New Product Chances to Full Advantage – More Success with Market Simulation

Ralf Mayer de Groot

Abstract
Despite significant scientific progress and increasing attention to new product development, the new product success rate has not improved significantly over the last 50 years. One of the major challenges in marketing research is the forecasting of the success or failure of new products or relaunches. The Sales Effect brand choice criterion introduced in this article is built on a broad scientific basis and incorporates recent insights of neuroscience, behavioural economics, psychology, marketing and other disciplines. Three cases demonstrate how the measure works and helps companies to introduce successful new products.

The Author

 


Dr. Ralf Mayer de Groot is a leading marketing researcher and strategist with 30+ years of experience working in executive positions in marketing, research and consulting at Mars, Carat, Konzept & Analyse and Target Group. His expertise is uncovering hidden reasons for brand choice and predicting the image and sales effect of marketing initiatives. He has helped brands win more than 25 effectiveness and innovation awards in the last decade. Dr. Mayer de Groot has written numerous publications and teaches at several universities.
 



Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de