ANZEIGE
Folgen Sie uns:
planung & analyse GmbH auf facebook.de planung & analyse auf twitter.de planung & analyse GmbH auf google+ planung & analyse GmbH auf xing

Abstracts


Heft Market Research 1999

Eastern Europe - Easy Game?

Gabriele Kaplitza

Abstract
Marketing and selling in Eastern and Central Europe is still completely different from Western countries. The population is looking for information - not images. Eastern consumers want to buy good (Western) quality, but for a reasonable, adequate price. Prestige prices are not paid yet. Time is a very important factor, which should be used much more in advertising messages. Time saving products justify a higher price. Everything new finds very high interest, resulting in a large switching behaviour. Therefore, one can never rely on today's market shares. Below the line, however, the marketing topic in the East is not to fight against other brands, but to build up markets and product usage. If one understands the mechanism of advertising, pricing, packages and the need of information, one can quickly reach a lot in Eastern Europe. If one operates to Western marketing rules, one will not succeed. Eastern Europe is in the stage of post war Europe. And they did not reach the stage of the "Wirtschaftswunder" yet.



Facebook Twitter Google LinkedIn Xing Email

Bestellmöglichkeiten

Artikel
Einzelartikel aus dem Print-Archiv: EUR 13,70 (inkl. MwSt.)

Erscheinungstermin vor Heft 1/2013:
Bitte geben Sie bei der Bestellung per E-Mail die Rechnungsanschrift an.
Bestellung per E-Mail >>

Erscheinungstermin ab Heft 1/2013:
Einzelartikel ab 2013 können Sie schnell und bequem über das Archiv der dfv Mediengruppe online bestellen und herunterladen. Folgen Sie hierzu dem Link „Bestellung online“ unter Kurzfassung/Abstract des jeweiligen Artikels.
Heft
Einzelausgabe planung&analyse: EUR 38,00 (zzgl. MwSt.)
Bestellformular >>
Abonnement
Bezugspreise >>
Bestellformular >>
Digitale Ausgabe >>
Schüler, Studenten und Auszubildende erhalten gegen Vorlage einer entsprechenden Bescheinigung 50% Rabatt auf die Verlagspreise (ohne Versand) für Einzelhefte und Abonnement. Bei Bestellung von Einzelartikeln ist kein Rabatt möglich.

Sollten Sie Fragen haben, wenden Sie sich bitte an den Abo-Service von planung&analyse: aboservice@planung-analyse.de